Das IHP ist ein Institut der Leibniz-Gemeinschaft und betreibt Forschung und Entwicklung zu siliziumbasierten Systemen, Höchstfrequenz-Schaltungen und -Technologien einschließlich neuer Materialien. Es erarbeitet innovative Lösungen für Anwendungsbereiche wie die drahtlose und Breitbandkommunikation, Sicherheit, Medizintechnik, Industrie 4.0, Mobilität und Raumfahrt. Das IHP beschäftigt ca. 330 Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter. Es verfügt über eine Pilotlinie für technologische Entwicklungen und die Präparation von Hochgeschwindigkeits-Schaltkreisen mit 0,13/0,25 µm-BiCMOS-Technologien, die sich in einem 1000 m² großen Reinraum der Klasse 1 befindet.
Job-ID: 9114/24 | Department: Marketing & Strategy | Working hours: up to 19h/week | Fixed term: initially 1 year, with planned extension | Entry date: as soon as possible
Your role will involve managing creative projects and driving our social media content strategy.
Specific tasks include:
You are an ideal candidate if you:
We support our team members’ individual needs through flexible working hours and options to work
remotely. IHP places a high priority on balancing work and family commitments. Find more about
our research excellence and work environment on our website.
IHP is TOTAL E-QUALITY-certified, fostering equal opportunities and diversity in the workplace. We
strongly encourage women and all underrepresented groups to apply. Severely disabled applicants
who meet the criteria will be given preferential consideration.
ID: 189434